본문 바로가기

세상속 얘기들 !

+ 빈라덴 사살 드라마에서 드러나는 의문의 이야기

빈라덴 사살 드라마에서 드러나는 의문의 이야기

The Re-Killing Of Seal Team Six

By Joel Skousen, editor World Affairs Brief.com 5-3-12



빈라덴 사살 드라마에서 드러나는 의문의 이야기 (1)

숀코넬리가 주연한 007 두번 산다 영화를 아시나요? 거기서 주인공은 첩보작전을 수행하다가 한번 죽은 걸로 해서 신분을 세탁합니다. 그래서 중요한 작전에 새로운 인물처럼 위장해서 투입되어 악당의 우주선 기지를 파괴하는데 성공해서 결국 미국과 구 소련이 우주전쟁으로 맞붙게 하려했던 세계적 음모를 분쇄하는 공로를 세우고 멋있게 피날레를 장식합니다. 그래서 죽었다가 살아나는 계략을 썼다 해서 그런 제목으로 알려졌지요. 그런데 그 반대라면 어떤가요?

아래 이야기는 제목에서 보다시피 미해군 특수전팀인 네이비씰 6팀의 용사가 두번 죽었다는 이야기입니다. 왜, 용감한 특수요원이 한번 죽는게 모자라서 두번씩 죽어줘야 하나요? 아래 월드어페어브리프닷컴의 기사에 따르면 거기엔 미국 정부의 말못할 가슴앓이 사연이 숨어있는가 봅니다.

오사마빈라덴을 사살하던 드라마 같은 사건이 벌어진 지도 지난주로 벌써 1년이 됬는데요, 작년에 백악관 회의실에서 오바마 미대통령과 백악관 참모와 비밀작전 지휘자 등이 모여 이역만리의 빈라덴과 더불어서 한 사람을 더 사살하는 장면을 생방으로 (자기네 주장) 보여주며 그걸 또 백악관 요인들이 보고 환호하는 장면을 내보내 주는 식으로 이중 격자식 드라마를 전세계 TV뉴스는 타전하더군요. 당시에 굉장한 반향을 일으켰지요. 대상 인물이 빈라덴이니 그 비중으로 그랬고요, 그를 대테러 전쟁 드라마에서 제거한다면 다음 주인공으로 또 누가 악당으로 나와줄런 지도 초미의 관심사였기 때문입니다.

그것을 보면서 역시 미국이니까 이런 대테러 작전을 실황중계한다는 느낌을 받을 수있고요 미국 대통령 팀이 세계정의를 실현하는 초권력의 슈퍼파워니까 멀리 파키스탄까지 네이비씰 작전팀을 보내서 불법이든 무법이든 사살작전을 할 수있다는 가정을 해봄직했습니다.

이런 이야기는 미국식 사고방식으로 그렇다는 이야기이지 처절하게 당하는 파키스탄이나 아랍측 입장이 그렇다는 이야기는 아닙니다. 그런데 아래 기사는 파키스탄 현지 주민이나 군 정보 관계자는 미국식 빈라덴 사살 드라마를 하나도 인정하지 않는다는 반론이 들어있습니다. 그럼 파키스탄 측 증언에 따르면 오바마 백악관이나 전세계 TV 배급망은 007 두번산다 식의 가공 드라마를 방영한 셈이 됩니다. 누구 말이 맞는가요? 빈라덴 사살 드라마를 둘러싼 진실게임이 시작됩니다.

빈라덴 사살 드라마에서 드러나는 의문의 이야기 (2)

1) 언론인 캠벨은 CT Campbell 미국정부의 빈라덴 사살작전에 관한 발표내용은 아무리 봐도 믿을 구석이 없다고 폄하하는데 그 주된 이유는 영상만 그럴듯했지 구체적인 증거가 결여되어있기 때문이다. 당시에 주류 언론은 빈라덴이 자기 부인을 인간방패로 썼다고 말했는데 그것은 말뿐이었다. 빈라덴의 부인과 자녀가 구금되었다는 사실도 없다. 습격작전을 했다는 영상녹화물도 없다. 처음에는 백악관이 사살장면을 생방으로 봤다고 했지만 사실이 아니라고 부인하는 말이 나왔다.

2) 문제는 습격작전에 투입되었다는 네이비씰 요원들이 이제는 아프간 헬기 추락사고로 모두 사망했다고 한다. 그럼 빈라덴 사살작전을 증언할 사람이 하나도 없다는 말이 된다. 이러면 법정에서 치러야할 진실게임은 게임끝이다.

3) 좋다, 오사마인지 우사만지 사살당했다는 자의 부검 증거로 가보자. 그런데 문제는 미국 정부가 그 사살된 시신을 즉시 바다에 수장했다고 발표했다.(이게 법치국가에서 있을 수 있는 이야기인가.. 증거인멸행위이고 법정모독이며 국민우롱 행위를 네이비씰 요원이 했단 말인가..)

4) 좋다, 정부는 그래도 DNA 검사를 했는데 빈라덴이 맞더라고 발표한다. 그런 말을 믿을 사람이 누가있나.. 그런 검사까지 했다면서 사살당한 자의 시신 사진은 어디에 있나? 정부는 미안하지만 사살된 시신을 언론에서 공표하면 미국 혐오감정을 불러일으키니 공개못한다고 점잖게 설명한다. 아니 그렇게 국민감정을 잘 아는 이들이 왜 습격작전 동영상은 TV 뉴스에 버젓이 실어보냈나?

5) 다행히 파키스탄 국영TV는 빈라덴의 은신처라는 아보타바드 Abbottabad의 사살작전 당시 목격자 주민중 하나인 무하마드 바시르와 심층인터뷰를 방영했다. 이것을 주목할 필요가 있다.

기자: 그 사건이 발생했을 때 당신은 어디에 있었나?

바시르: 집안쪽의 지붕 꼭대기에 있었다. 집이 편평한 슬라브여서 그 위에 누어서 그것을 봤는데 일어나는 장면을 보았다. 헬기 한대가 왔고 선회하다가 그자리에 사람들을 하강시켰고 직후에 헬기는 되돌아갔고 다시 돌아왔다.

기자: 몇 명의 사람이나 됬나?

바시르: 그들은 10명, 12명이었다. 그후에 그것이 떠났고 거의 20분 동안, 우리들 뒤에 있는 산악쪽에 그것은 계속 맴돌았다, 거기가 산 정상부였다. 그러면서 20분 후에 헬기가 돌아왔다. 거기 돌아온 그 시각에 헬기 두대가 더 도착했는데 땅에 내리지는 않았다. 하나는 서쪽으로부터 왔고 하나는 북쪽에서 왔다.

기자: 오직 한대 헬기만?

바시르: 오직 한대 헬기만, 그게 승객을 떨궈뜨린 것이다…. 헬기로부터 하강했던 그 사람들… 그길로… 거기… 우리 문이 있는 곳인데… 그들은 세게 꽝했고.. 그리고 소리쳤다… 나오지말라… 이걸 하지마라, 저걸 하지말라, 만일 바깥으로 나오면 쏴버린다.. 우리는 이걸 할것이고, 우리는 저걸 할게다, 하강한 모든 자들이 모두 아프간 말인 파슈투 말, 파슈툰으로 말했다!

기자: 그사람들은 누군가?

바시르: 그들은 난 모른다. 헬기에서 하강한 그 사람들, 그사람들이다.

기자: 어떤 사람들이 말했는데 그들이 파슈투말을 했다고 했다.

바시르: 그들은 파슈툰 사람이었다! 우리는 그들이 미국인들을 위해 일하는지 모른다. 그들이 파키스탄을 위해 일하는지 모른다. 그들이 군인인지, 민간인인지 모른다, 무슨 사람인지 하여튼 그들은 파슈투 말을 했다. [나중에 바시르는 그들이 미국인인데 파슈투 말을 했을 수도 있다고 가정한다: 첩보원은 온갖 종류 말을 하는 것이니 그들이 미국 병사일수도 있는데 파슈투 말을 해서는 사람들이 자기네 아군이라고 오인하게 만든 수일수있다고 했다.] 바로 그 헬기가 사람들을 태우려 돌아왔다 그리고 헬기 내부에서 폭발이 일어났다. 한대의 헬기가 여기에 착륙했고 두번째 헬기는 위로부터 왔다 그리고 만세라 Mansera를 향해서 갔다. 그것은 착륙하지 않았다.

두번째 헬기는 결코 착륙하지않았다! 첫번 헬기가 착륙하러 접근했을 때 내부에서 폭발이 발생했고 불이 붙었다. 즉시 우리는 바깥으로 나왔다… 헬기는 불이 붙었고 타고 있었다. 그들은 자기들이 오사마를 여기서 죽였다고 말하고 있었다. 그후 그들이 그를 (오사마) 데리고 나와서 데려갔다. – 어떻게 그들은 그렇게 했을가? 이것은 우리가 생각한 것이다 [목격자가 오직 한대 헬기만 보았고 그게 착륙하면서 폭발했고 불에탔다!]

기자: 당신은 어떻게 (은신처) 안으로 들어갔나?

바시르: 문이 열려있었고, 그때 불이 났고 문은 열려있었다 [ 이는 오사마를 생각할 때 안전한 은신처 같이 보이지 않는다]

기자: 당신은 윗층에서 아래층으로 왔는가?

바시르: 나는 내려왔다, 우리집에서 골목으로 내려왔다, 나는 다른집에 혼자서 가지않았다, 200명이나 되는 사람들과 안에 들어갔다! 모든 사람이 그걸 봤다!

기자: 모두 200명이나 죽은 시신을 봤는가?

바시르: 모두 그것을 봤다. 그 안에 있던 누구나 모든 것을 봤다!

기자: 헬기안에… 당신은 죽은 시신을 봤는가?

바시르: 나는 시신을 봤다… 이것은 우리는 셀수없었다, 은신처안에는 불이났다. 문이 열려있었고, 우리는 그때 문으로 들어갔다, 그때 군대는 도착하지않았다. 헬기가 폭발했고 그것이 도처에 흩어졌다, 한조각은 여기에 또 하나는 저기에, 여기저기 수많은 조각들이 골목 바깥에 떨어졌다, 그것들은 골목까지 흩어졌고 우리집 지붕에도 흩어졌다. 그 넓이가 4카날 Kanal이나 되는 넓은 은신처였다. 당신은 한지역에서 그것 모두를 볼 수가 없을 것이다. 그로부터 20분정도 후에 군대가 도착하고 경찰이 도착했다. 그들은 우리모두를 뒤로 물러나게 했다. 군대가 왔을 때 모두 뒤로 물러나게 했는데 옆으로 비켜나게 하면서 그 지역을 폐쇄했다.

기자: 말해보시요; 두대의 헬기가 왔고, 올라갔고 나머지 사람들을 데려간겄이오?

바시르: 아니다—그들은 나머지 사람을 데려가지 않았다, 왜냐하면 그들은 결코 착륙하지 않았기 때문이다. 하나는 서쪽에서 왔고 그것은 북쪽을 향해 떠났고 다른 하나는 북쪽으로부터 와서 남쪽을 향해서 떠났다. 그들은 착륙하지 않았다!

기자: 당신 사촌은 어디에 있나? [ 보고에 의하면 은신처에서 채소를 길렀다는 사람]

바시르: 내 사촌은 그때 그 집안에 있었다.

기자: 그는 당신과 함께 갔는가?

바시르: 그는 나와 함께 있었다, 그러나 나는 그가 데려가질 때 보질 못했다.

기자: 그 사람은 이제 돌아왔는가?

바시르: 그렇다, 그는 돌아왔다. 그들이 체포해서는 데려갔었다.

기자: 그는 뭐라고 말하는가?

바시르: 나는 아직 그를 만나지 못했다, 그는 그들이 바깥에 나가지 말라고 시켰기에 집에 있다, 우리는 그를 방문하는 것을 허락받지 못했다, 그들은 그를 못나오게 할것이다. [여기서 방송 인터뷰는 마쳤다]

여기까지 볼 때 어떤 느낌이 드는가?

과연 오사마빈라덴을 사살하는 작전처럼 보이는가? 아니면 어떤 시늉만한다는 복선처럼 보이는가?

과연 미해군 정예 특수작전팀, 네이비씰의 작전처럼 보이는가, 아님 평범한 일처럼 보이나?

이런 정황을 종합해볼 때 정부가 발표한 빈라덴을 사살했다는 이야기를 믿을 수있는가?

어디 한군데라도 사실로 느껴지는 부분이 있는가?

빈라덴 사살 드라마에서 드러나는 의문의 이야기 (3)

1) 폴 크레이그 로버트는 말하길 “바시르의 사촌의 경우는 보도에 따르면 소위 빈라덴 은신처 안의 채소밭을 가진 사람이었다고 하는데 이런 사실은 도대체 쫒기고 있는 극도로 위험한 인물이 숨을 수 있는 환경이 된단 말인가? 어떻게 그런 은신처가 주변 주민이 들낙거리는 처소가 될 수있는가” 하며 의문을 제기한다.

2) 독자들은 나름대로의 결론을 가질텐데 미국정부가 지난 빈라덴 사살사건에 대해서 엄청난 압박을 가했고 심한 위협을 했음을 알 수있을 것이다. 그에따라 파키스탄 정부는 미국정부의 주장에 따르지않을 수없었을텐데 그것은 특공대가 빈라덴을 사살했다는 주장이고 특공대원 모두가 안전하게 귀환했다는 이야기로 되어있다. 그에 따라 TV 뉴스는 전세계에 그런 미국정부의 발표를 그대로 전달한 것이다.

3) 파키스탄 사태발생지의 주민들은 이미 헬기 폭발사고에서 발생한 죽은 시신을 지켜봤던 것인데 이들에게는 정부당국의 함구령이 내려졌을 것이다. 그러나 파키스탄의 한 방송매체는 어쩌다가 주민들의 정반대 사실의 증언을 방영하고 말았다. 이로써 미국정부가 공들인 빈라덴 사살작전은 더 이상 의미가 없어졋다. 다만 거대한 정부발 보도만 남은 것뿐이다.

4) 바시르의 증언중에 헬기로부터 하강한 특공대원이 파슈투 말을 유창하게 하더란 내용은 흥미로운 사실을 던진다. 이는 네이비씰 대원이 결코 세계 오지의 방언을 하는 것을 교육받지않는 사실을 비춰볼 때 그 작전에 네이비씰 팀이 들어가지 않았다는 것은 믿어도 될것같다. 그럼 미국정부의 발표는 거짓이란 말이 된다.

이 작전을 위해서 미국 CIA 는 공을 들여서 뭔가를 꾸민 것이겠지만 아보타바드 주민들이나 파키스탄 군대 관련자는 이미 미국정부가 완전히 소설을 꾸몄다는 것을 알아채버렸다—다만 그들은 침묵을 하고 있을 뿐이다.

5) 최근에 아프간 상공에서 미육군 치누크 헬기 CH-47가 네이비씰 6팀요원을 싣고가다가 추락사고를 일으켜서 어이없게도 22명이나 되는 탑승객이 몰살하는 사건이 발생했다. 이는 빈라덴 사살작전에 투입됬다는 바로 그 특공대원들이니 이젠 미국 정부내에 빈라덴 사건을 증언해줄 사람이 모두 사라졌다는 이야기가 된다. 이 얼마나 공교로운 일인가? 이런 이야기를 믿을 사람이 얼마나 되나..

5-1) 바시르가 증언한대로 지난번 아보타바드 사태때 네이비씰 요원이 헬기폭발사고로 한사람도 생존하지 못했다면 정부는 그들의 죽음을 나중에 위장할 필요가 있었을 것이다. 다시말해서 정부는 아보타바드 사태때는 모두 무사생환했다고 햇는데 실제로는 죽은 것이니 이들을 다른 사고를 당해서 죽었다고 해야만 앞뒤가 맞아들어가니까 말이다. 그래야 대원들의 가족들이 납득을 할것이다.

5-2) 미 오바마대통령이 Ky 포트 캠벨을 방문했다는 이야기는 실제로는 네이비씰 6팀의 면전에 했던 일은 아닐 것이다. 거기서 돌아왔다는 대원의 시신은 오바마가 등장하기는 했어도 그저 정부의 거대한 거짓말의 수레바퀴를 돌리는 것의 연장일 것으로 보인다.

5-3) 네이비씰 6팀은 자신들이 특별한 스텔쓰 헬기를 갖고있기에 미육군의 초퍼를 타고 다니지는 않는다. 왜, 그 중요한 팀이 미육군의 수송헬기를 탔겠는가? 이야기가 너무 조작된 것이 아닌가?

5-4) 미국정부는 그들이 치누크 헬기를 격추한 그 두명을 살해했다고 주장한다. 이는 도대체 어떻게 그런 격추작전을 알 수있으며 알았다해도 어떻게 그런 사살 행위를 할 수있었단 말인가. 이는 너무 쉽게 나오는 말이어서 믿기 어렵다.

5-5) 정부는 벌써 그 슬픈 운명의 헬기격추사건을 두고서 말바꾸기를 시작했다. CNN은 아프간에서 헬기격추로 사망한 미군병사가 22명이 아니고 17명이라고 보도하고있다. (이에 관해서는 원문을 참조바람)

원문출처 : http://www.rense.com/general95/rekill.html

번역출처; PeterKim http://blog.daum.net/petercskim/7863418-21

The Re-Killing Of Seal Team Six
By Joel Skousen, editor
World Affairs Brief.com
5-3-12

With Obama revelling in the death of Osama bin Laden a year ago, a review of how the government pulled off this propaganda stunt is in order. CT Campbell provided a short review of the implausible US version of events:

"A review of the problems with the story is simply incredible. The lack of any tangible evidence, the massive changes to the official story that came out in the days immediately following the raid all add up to something being very wrong. No Shootout, no wives used as human shields, no wives or children taken into custody have been produced, no video of the raid, the White House did not watch the raid live as originally indicated. Now, as many predicted, the people we are told took part in the raid are all gone as a result of a recent helicopter crash. We were then told the UBL [Usama Bin Laden] body was immediately buried at sea and we have almost instantaneous DNA results that it was him.. No pictures of UBL's body are released, under the excuse they would instill hatred for America. Not only do we see no UBL body, we see no captive wives or children, we have no seal team members to give their accounts in disguises to conceal their identity and never will after the recent helicopter crash in Afghanistan. In the days that follow, we do get some photos of the people we are told were killed inside the residence."

Now there exists much more specific witness testimony that directly contradicts the US version of events, and provides new evidence of what happened to Seal Team Six, lauded for carrying out this alleged death raid. Paul Craig Roberts brought to the attention of the world an important Pakistani National TV interview with Muhammad Bashir, who lives next door to the alleged compound of Osama bin Laden.

"In Bashir's account, every member of the landing party and anyone brought from the house died when the helicopter exploded on lift-off. This provides a very different version of events than what the media parroted from Pentagon reports. Here are the key points Bashir made in the interview [all key statements put in chronological order and edited for brevity]:

Muhammad Bashir: The events that happened are thus; we were awake, we were not asleep.

Reporter: Where were you standing when this happened?

Muhammad Bashir: Inside the house, on top of the roof, I was not in the house, just on top of the (flat) roof, lying down on the roof, lying and watching this and what was happening. A Helicopter came, and circled and dropped some people there... after that, the helicopter returned and went back.

Reporter: How many people were they?

Muhammad Bashir: They were ten, twelve people. After that it left and for approximately 20 minutes, there behind us, on those mountains, it kept going around, the top of the mountains. After 20 minutes, it returned. When it returned, at that time there were TWO more helicopters arrived but didn't land. One came from the West and one came from the North.

Reporter: There was only ONE helicopter?

Muhammad Bashir: Only ONE helicopter, that dropped its passengers.... The people who were dropped from the craft... That walkway...that...where our gates are...they banged them hard...and shouted...don't come out...don't do this, don't do that, if you come out you will be shot..we will do this, we will do that, all the people who were dropped, all of them spoke Pashtu (Afgahni Language) - Pashtun!

Reporter: Who were these people?

Muhammad Bashir: This I do not know! Those who were dropped from the craft (helicopter), those people.

Reporter: somebody else told me -- that they spoke Pashtu.

Muhammad Bashir: They WERE Pashtun! we do not know if they were working for the Americans, we do not know if they were working for Pakistan, we do not know if they were army people or civilian, what people, BUT they SPOKE PASHTU!, [Later Bashir hypothesizes that they could be Americans speaking Pashtu: "agents can speak all sorts of languages. It could be that it is the American army and they could speak Pashtu and the people would think that it is our own people."] The SAME [helo] returned to pick the people and there was an explosion within it. ONE helicopter landed down here, the second helicopter came from above and went towards Mansera. It did not land. No second helicopter landed! When it [the first helo] approached for landing, there was an explosion within it and there was fire within it, immediately, we came out... the helicopter was on fire, it was burning. They are saying we killed Osama here. After that, they picked him up and took him away. - how did they do this? This, what we are thinking [since witnesses saw the only Helo that landed explode and burn!].

Reporter: How did you get inside? (the compound)

Muhammad Bashir: the gate was open, when there was fire, the gate was open [doesn't sound like a secure compound for Osama].

Reporter: You came from upstairs to downstairs?

Muhammad Bashir: I came down, from my own house into the gulley [Gulley is (in Urdu) a sidewalk or pavement between two houses], I didn't go alone inside the other house, 200 other people went inside! Everybody saw it!

Reporter: All 200 saw the dead bodies?

Muhammad Bashir: Everybody saw this. Whoever went inside they saw everything!

Reporter: In the helicopter... you saw dead people?

Muhammad Bashir: We saw dead people... This, we could not count, within the compound there was fire. The gate was open, we entered the gate, at that time the Army had not arrived. When the helicopter exploded, it scattered everywhere, one piece fell over there, one fell here, one here, a lot of pieces fell in the gulley outside, they reached up to the gulley and our house and also some pieces managed to reach onto my roof. so, the area of the open space there (in front of the house) is about four Kanal in size. It is a very large compound. You cannot see all of it from one location. After that, about twenty minutes later the Army arrived, the police arrived. They moved all of us back... when the army arrived, they moved all the people back. Move aside, move aside! So we moved aside. Then they closed the area down.

Reporter: Tell me; two helicopters came, lifted and took the rest of the people?

Muhammad Bashir: No -- they did not take the rest of the people, because they did not even land, One came from the West and it left towards the North, the one that came from the North, left towards the South. They did not land!

Reporter: where was your cousin [who reportedly grew vegetables inside the compound]?

Muhammad Bashir: My cousin was at that time in the house.

Reporter: Did he go with you?

Muhammad Bashir: He was with me, but I did not notice when he was picked up.

Reporter: Has he returned yet?

Muhammad Bashir: Yes, he has returned. They picked him up and took him away.

Reporter: What is he saying?

Muhammad Bashir: I have not met him yet, he is at home they will not let him come out, we are not allowed to visit him, they will not let him come out. [End]

Paul Craig Roberts comments: "Bashir's cousin is the person who, according to the reporter had a vegetable garden inside the wall of the alleged bin Laden compound. Is it likely that with a hunted and dangerous person hiding within, locals would be permitted to have vegetable gardens inside the compound?

"Readers can arrive at their own conclusions. It seems clear that under intense pressure and serious threats from the US government, the Pakistani government fell in line with the US government's claim that a commando raid had killed bin Laden and all had returned safely, and that the TV news organization also got the message to get in line.

"It is likely that the many witnesses who observed the dead from the helicopter crash have been warned to keep quiet. However, a news organization, should one be so inclined, could certainly interview Bashir and the 200 others who saw the dead bodies.... I am confident that no news organization believes that it could confront such an important US national myth in this way. OBL's death will remain one of those many 'truths' that rest on nothing but the government's word."

I find particularly disturbing Bashir's comments about the inserted team speaking fluent Pashtu. Navy Seals are not linguists, as agents may be. They may be trained with a considerable vocabulary or phrases but hardly enough to pass off as native speakers to another native. The whole story about this being a CIA operation which was secret from the Pakistani army is blown wide open by this testimony. It is obvious that a lot of people in Abbottabad and in the Pakistani army know that the US story is totally fabricated--but they are being silenced.

Is There a Link to Recent Deaths of the Same Navy Seal Team? There are some strange contradictions in the highly publicized crash of an Army CH-47 Chinook helicopter in Afghanistan that supposedly included the very members of Seal Team 6 that allegedly captured and killed Osama bin Laden. How convenient.

1) If, as Mr. Bashir has testified, no Navy SEALs survived the special ops helo crash in Abbottabad, the government would need to falsify their deaths later in order to be able to explain to the Seal Team families why their hero husbands were never coming home.

2) It would also mean that Obama's visit to Fort Campbell, Ky did not occur in front of the actual Seal Team Six, but their larger unit. The fact that Obama showed up with cameras rolling at the return of the bodies from the recent crash indicates that this is a continuation of the big lie.

3) Seal Team Six has its own special ops stealth helicopters and doesn't normally fly on Army choppers. Why was this SEAL Team inserted onto an Army reserve transport helicopter and mixed with other military operations? Was this story a fabrication too?

4). The US government claims it has killed the two who shot down the CH-47. I'd like to know just how you could know that unless you were controlling that shoot down operation. That shows that either they are lying or complicity. Either one is bad.

5) The government is already changing its story about who was on the doomed helicopter. According to CNN, "The Pentagon will put the death toll of Navy Seals in last weekend's downing of a helicopter in Afghanistan at 17, [instead of 22]. Officials say further information that has come in also indicates that not all of the SEALs were assigned to a top-secret Naval unit as they originally said. [Only] 15 were SEALs belonging to the top-secret unit that conducted the raid on Osama Bin Laden's compound in Pakistan. Two others were SEALs assigned to a regular Naval special operations unit. Five additional Navy personnel were so-called conventional forces with particular specialties who regularly worked with the SEALs. One official said that included a dog handler and some communications specialists. The other eight U.S. troops killed were three Air Force forward air controllers and five Army helicopter crew members. Multiple military officials had said for days there were 22 SEALs among the dead, and all were members of the same overall unit that killed Bin Laden."

Let me tell you as a former military pilot that there is written manifest for every flight containing the names of every person on board when setting out from a regular base of operations. There is no way the military could have been "confused" about who was on board. Someone is scrambling to coordinate whoever is supposed to be dead from those who are not dead.

Here's a partial analysis from Infowars.com: "The government admits that a super secret helicopter did crash during the OBL raid but says no one died; our intel is different. We predicted that the spin doctors would stage a crash or when a real crash took place that they would say the SEALs died then. This is a old trick that governments all over the world have been caught pulling in the past.

"Mainstream sources are seizing upon claims that the Taliban took credit for downing the helicopter, but that means nothing. Media instantly ran reports that al Qaeda was responsible for the bombing & shootings in Norway; moreover, anyone on a message board can make such claims."

CT Campbell concludes, "We may never know the true story. If I were to guess, someone got off a lucky shot against the helicopter or there was an accidental explosion of ordinance onboard. Since this whole thing IMO was designed to boost Obama's declining ratings and status, they could not come out with the truth that it had ended in a colossal mess. The recent crash of the helicopter in Afghanistan may have been staged to provide a cover story and give closure and release of bodies for people killed months ago. It might also have been used to eliminate any witnesses who survived the debacle."

Note: Subcription to the WAB is still a very economical $48/year. Click on the subscribe button at <> www.worldaffairsbrief.com